Přidat odpověď
"a čím dřív se s dysfatiky začne pracovat, tím je riziko budoucích poruch učení menší."
tak tim si nejsem uplne jista. Podle me melo vyznam s klukem pracovat az po 4 roce, vyrazne spolupracuje az po 5 roce.
k autorce - zasla bych na vysetreni, jestli reci neprekazi nejake fyzicke potize (prekazka v ustech, hlasivky, usi...). Pak bych se objednala k dobremu klinickemu logopedovi, nejlepe pri SPC na vady reci. Idealne Krc, SPC na vady reci v praze...
do tech 5 let se stejne rozviji hlavne "vsechno okolo" a rec cilene ne. Pracuje se s motorikou, ruzna rozlisovani a zaclenovani prvek x celek, poznavani barev a tvaru, pocitani do 5, puzzle, skladanky apod. Proste vsechno, co bys s ditetem delala stejne.
Poradny drill zacina az u 5letych a u predskolaku, tam uz se jede po vyslovnosti, specialni pracovni listy pro predskolaky..
to vse v pripade, ze jde o dysfazii. Muze jit jen o prirozeny vyvoj rezi, o autismus a dalsi, co ja ani neznam. Ale obecne - do 3 let diagnozu nikdo nerekne. My byli s klukem u psycholozky v 32 mesicich veku kluka a odchazeli jsme s tim, ze do 3 let proste rict nemuze, at prijdem za pul roku. To uz bylo jasne.
Předchozí