Přidat odpověď
Kresba není inteligenční test. Ona může navést na problém, který to dítě má. Nebo na něco, co by šlo posunout, překonat, co brzdí. Optika dobře/špatně v tomto není ta správná. Vývoj kresby je cesta - ne dva body- start a cíl. I inteligentní a šikovný dítě může mít dílčí problém - motorika, vztahy, nebo řeší nesmrtelnost brouka, ale pro něj to problém je. Kresba může být vodítko, jak se dorozumět, aniž by to dítě muselo postihnout a formulovat problém. Z toho vychází arteterapie.
Důležitost je o úhlu pohledu. Není nutný řešit kresbu, protože ta kresba sama o sobě opravdu problém není. Může na něj ale ukázat. Ale je i spousta jiných způsobů, jak rozvíjet dítě. Kresba má výhodu obdobnou jako každá neverbální komunikace. A některý věci je prostě těžký vyslovit.
Předchozí