Přidat odpověď
Aha, fajn.
Pokud dojde k reklamaci - např. jakosti či množství dodávky, kterou dodavatel vyfakturoval, a tato reklamace je uznána - tedy je oprávněná, dodavatel odběrateli vystaví dobropis. K dodávce totiž přiložil fakturu na deklarované množství, deklarovanou jakost - a nyní nastala situace, že se ti dva dohodli, že to je objektivně jinak a cenu sníží.
Tak to je správně.
Někdy se z různých důvodů dohodnou na slevě po fakturaci bez ohledu na množství a kvalitu, to je správně. Ale z nějakého důvodu se dohodnou na slevě a vystaví na ni též dobropis - tady pozor, to sice funguje, ale není to zcela košér.. tady se již spíš může jednat o bonus...
Ale to nebudeme pitvat, to jen, že DBP se nevystavuje na jakékoliv snížení ceny.. a přesto se to v praxi dělá.. :)
Předchozí