Filipe,
kroužky v předškolním věku jsou v podstatě jen "hlídárna", jak psala Žžena. Neškodí to, ale většinou to žádný valný smysl nemá. Výjimkou je vrcholový sport, ale do toho se pouštět nechci, k tomu mám celkem negativní postoj.
Možnosti předškolních kroužků můžeš celkem snadno ukázat dítěti sám nebo prostřednictvím kamarádů, známých, kteří se nějaké aktivitě věnují. Pak je i pro dítě snazší se samostatně rozhodnout, jestli to chce zkusit v kroužku nebo ne. Malé děti je obvykle snadné nadchnout, ale to nadšení samo o sobě ještě neznamená, že to dítě u dané věci vydrží nebo mu to někdy k něčemu bude.
Ve školním věku beru jako prioritu školu, takže kroužky už bych brala jen u věcí/oborů, které dítě prokazatelně zajímají, baví a které jsou nějak potenciálně smysluplné. Pokud kroužek vyloženě na relax, úplně stačí jeden, není třeba mít jich pět a víc.
Navíc si myslím, že skutečný zájem bez kroužku nezakrní. Mně zájmy vydržely od dětství, aniž bych chodila do jakéhokoli kroužku a synův "klíčový" zájem rovněž bez kroužkování drží desátým rokem a nezdá se, že by polevoval.