Přidat odpověď
Já jsem četla rozhovor se slepcem, který byl integrovaný. a ten tvrdí, že integrace s asistentem celodenně za zadkem je špatná. Integrovaný je mnohem víc opečovávaný a vyčleněný, než kdyby byl "mezi svými" nebo "hozený do vody". Pak je na učiteli, aby dětem vysvětlil, co je třeba a děti aby se naučily pomáhat v patřičné míře, aby si přišly na to, co ten integrovaný zvládne a s čím má potíže a měly by mu pomoci je řešit. Nemyslím, že by se měl do třídy dát agresivní žák, který má záchvaty zuřivosti a zbytek třídy chodit do bojových sportů, aby se ubránily, ale aby věděly, kam potřebuje dovést a kam si dojde sám, že je třeba mu přidržet dveře, podat něco, co mu upadlo... A pak, když to je zvládnuté, měl by se integrovaný žák normálně začlenit do kolektivu. Třeba s tím, že má v hodinách asistenta, ale o přestávkách ne.
Myslím, že dítě, které nezvládne ani přestávku, nepotřebuje integraci, ale specializovanou školu či jiné zařízení. To, že se "integruje" takový jedinec, nemá žádný přínos. Vede k jeho větší frustraci, k narušení normální výuky, k narušení normálního dětského prostředí, protože je s dětmi neustále nějaký dospělý vetřelec, který jim zamezuje v jejich přirozeném chování... A co to komu přinese, že si děcka omrknou nějakého "exota" jak opici v zoo?
Předchozí