Tino,
tak já jsem sáhla i k těm úkolům za trest. Ale ne pro celou třídu, jen pro jednotlivce. Je to tehdy, když svým neustálým a opakovaným povídáním či rádobyvtipnými poznámkami obírají o čas spolužáky, kteří by i něco dělat chtěli. Tak jim říkám, že když oni obrali ostatní o jejich čas, tak holt za to zaplatí časem svým. Jak nemám ráda trestání obecně, natož trestání prací, kterou se snažím jim nezošklivit, tak tohle jsem teď začala používat, protože drzost některých už bohužel nezná mezí

.
A samozřejmě to dělám s vědomím, že jinak mají jen jeden úkol denně, a to tak na 10 minut. Jen v den, kdy jezdíme na plavání a přicházíme o jednu vyučovací hodinu nad rámec tělocviku, dávám úkoly dva. Ten den ve škole mají jen jednu hodinu, takže mozek unavený jistě není, nevím, jak velká je pak ta fyzická únava, ale rodiče zatím neprotestují, tak snad se to dá.
Jo a s trestnými úkoly jsem seznámila rodiče na třídní schůzce a nebyli proti, když se ptám na zátěž běžými úkoly, tak prý OK.