Přidat odpověď
Kluk septimán je silný dysgrafik a v matice mu to dělá potíže, protože řada algoritmů je založena na: opisování pod sebou a přesném zápisu.
V tomto smyslu mám odpozorováno, že žel nedostatečná "štábní kultura" škodí nejen úpravě, ale i přesné práci. Proto je halt nutné i u dysgrafických a dyspraktických dětí tlačit na úpravu. Protože úprava není jen vnější stránka, ale do jisté míry podstata matematiky. A pokud navíc je tu opisování, je nutně dysgrafik horší, protože výrazně pomalejší, někdy to po sobě nepřečte, atd.
Je to velký dluh výuky matematiky vůči dys* dětem. Měly by jim vymyslet a umožnit pomůcky pro písemné sčítání, dělení atd., úpravy výrazů apod.
Minimálním základem by měl být papír s něčím jako čtverci 8x8 mm než se podaří přejít na klasický papír 5x5.
V žádném případě psát na čistý papír atd.
Předchozí