Přidat odpověď
Yuki, pod Tvůj názor bych se mohla podepsat. Taky nevidím důvod, proč bych měla s dítětem KAŽDÝ den povinně zopakovat celé školní učivo (požadavek učitelky), proč ho to ona nenaučí ve škole. Oni ve škole vše prolítnou letem světem a pak si vykládají o tom, jaké ovoce má ráda učitelka a jaké děti... čtenářský deník učitelka povýšila na kulturníček, kam mají děti zapisovat veškeré akce, které absolvují mimo školu. Ale my si vedeme záznamy o všem, co jsme zažili jinak... a i kdybychom nevedli, tak psát kulturníček jenom proto, že učitelka si chce přečíst co dítě zajímavého zažilo (ona jim to neopraví, takže zpětný dopad na výuku veškerý žádný) místo toho, aby četla a opravila domácí úkoly, mi připadá dost divný. Ve škole je to samá zábava a děti pak mají učení dohánět doma (a ještě se vyhlásí, že to mají děti dělat samostatně, což v těch prvních letech vzdělávání ty děti fakt nedávají). Takže při plném pracovním úvazku rodičů (či v mém případě rodiče samoživitelky), kteří musejí i mimo práci ještě zajistit nějaké povinnosti... je to fakt bomba.
A přesně to je důvod, proč aktuálně hledám školu, kde mají zájem děti fakt naučit. Už to domácí vzdělávání opravdu nedávám... a dítě je z toho samozřejmě taky frustrované, když půl dne stráví přikované k lavici ve škole a potom má ještě další hodiny (a navíc podvečer, když už je unavené) strávit učením.
Kromě toho mám čím dál tím silnější averzi k edici Fraus. Místo toho, aby se děti ve 3. třídě učily pořádně číst, tak dělají v Čítance cvičení typu "napiš, co si myslí kaštánek když padá ze stromu", "napiš, co si myslí kytička, když na ni sedá včelka". Údajná výuka ke kreativnímu myšlení, ale ve skutečnosti zabíječ času. Dítě umí kreativně myslet i bez takovýchhle debilních úkolů.
Předchozí