Přidat odpověď
Znala jsem dívku, která měla po prodělané nemoci problémy se sluchem a dostala papír, na základě kterého měla nějaké úlevy při zkoušení. Její problémy časem vymizely a dívka fungovala normálně, chtěla ten papír přestat používat, ale matka na ni naléhala, aby ty úlevy stále vyžadovala, protože tím má přece šanci na lepší známku. Takže vím, že takoví rodiče jsou.
Nicméně věřím, že většina dětí má skutečný problém. Za špatné ale považuji, pokud takové děti soustavně narušují vyučování a dále velikost tříd. V naší škole je většinou 30 dětí ve třídě, pokud se učitelka věnuje více tomu potřebnému dítěti, tak holt nemá čas na ty normální děti, ale ty tu pozornost taky potřebují. Takže za mě ty speciální třídy měly svůj smysl.
Také si myslím, že pokud má nějaké dítě lepší známku s horší výkonnosti díky papíru (chápu, že kvůli motivaci), měla by taková známka s úlevou být na vysvědčení značená a měla by se brát v úvahu třeba při přijímacích zkouškách na další školy. Osobně mě přijde nefér vůči dětem, které toho vědí víc, ale mají bez té úlevy třeba dvojku místo jedničky, aby pak byly znevýhodňovany při přijímačkách.
Předchozí