Přidat odpověď
Liško,
zdejší diskuze jsou pro naši práci dostatečně podnětné, na to nepotřebuješ žádné kurzy ani specku.
Mám ve třídě druhý rok dítě se smíšenou VD a ještě další přidruženou vadou řeči (v první třídě nemluvil vůbec, teď už je to lepší), s asistentkou. Asistentka samozřejmě při nástupu nic moc nevěděla, postupně si sama sem tam něco načte, ale činnosti beztak řídím já, takže od ní třeba dostanu námět, co by se dalo, ale je to prostě moje starost. Ona mi uleví v tom, že to všechno nemusím dělat já.
Konkrétně VD není až zas tak neřešitelný problém. Z počátku stačilo si jen víc ověřovat, že dítě ví, co má dělat, případně víc a znovu ukázat, jak na to...musí se víc rozvíjet sluchové vnímání a rozlišování, na to existuje řada materiálů, víc se musí pracovat se třídou, aby se třeba někdo nevysmíval, ale naopak si dokázali pomoci....ale že by to pro mě byla nějaká extra práce navíc, to nebyla...naopak, měla jsem k ruce tu asistentku a byla za ni vděčná, protože jsem ji mohla využít u řady dětí, které na AP nárok nemají, ale přitom by ho potřebovaly jen pro svou osobní potřebu mnohem víc.
Předchozí