Přidat odpověď
Monty, nevím, jaké hodnoty "které jsou momentálně in" máš na mysli. V jakém prostředí, mezi jakými lidmi,... Možná máš o těch "hodnotách in" poněkud zkreslené představy díky svému vesmíru. Možná bys byla překvapená, že dost lidí vyznává podobné hodnoty, jako ty (a možná ne, ani ty tvoje neznám). Každopádně:
Přijímačky, které si dělá škola sama, mohou být dobré i špatné, vhodné pro tyhle děti a nevhodné pro jiné. Stejně jako SCIO. Pokud se na ty školní dítě chce zodpovědně připravit, musí "něco dělat", stejně jako když se připravuje na SCIO. Pokud chce dítě přípravu opravdu zaměřit na danou školu, tak tam chodí na přípravné kurzy, které také něco stojí. Pokud chce dát přihlášku na dvě školy, má to 2x. Samozřejmě si škola, která chce a potřebuje, stejně přidá k povinnému základu svoje - talentovky, další testy, cokoli...
SCIO je fakt dobré tím, že jsou na tom všichni stejně, a to navíc předvídatelně. A mně osobně přijde i obsah a konstrukce těch testů docela ok, ale to již je věc názoru, a co komu sedne (možná SCIO staví na logice více, než je některým mozkům milé).
A dále k tomu přistupuje skutečnost, že střední školy podporuje stát. Je tudíž jasné, že chce mít vliv na to, jaké děti školy přijmou. Chce dát minimální laťku, pod kterou to dítě na střední školu prostě nepatří. Protože jsou školy, které naberou hodně dětí, které to studium bez užitku protlučou a nemají šanci odmaturovat. Úroveň maturit opět dle mého má mít možnost kontrolovat stát, jelikož to školství platí. I soukromé školy mají příspěvky, navíc jde i o status studenta a např. tedy zdravotní pojištění, úlevy na daních pro rodiče, atd...
Jak jsem psala již dříve - nemám jednoznačný názor, zda jsou jednotné přijímačky a maturity dobré/špatné, protože mají svá pro i proti. Teď jsem uvedla částečně důvody pro a částečně proč je vůle státu do toho kafrat legitimní.
Proti si sesumíruješ sama, a že by stát měl do všeho kafrat co nejmíň je pak věcí mého a patrně i tvého politického přesvědčení.
Předchozí