Přidat odpověď
Aida - přírodu neoblafneš. Děti se vyvíjí pořád stejně a stejně se vyvíjí i mozek.
Vše, co se zkoumá v rámci handicapů, se vyvíjí do 3, nebo spíš 4 let, něco ještě déle.
Proto třeba děti nemohou chodit do školy ve 3 letech - prostě se (až na výjimky) nenaučí číst, psát, počítat - nemají na to.
A tak to máš i se základními dovednostmi.
Můžeš rozpoznat talent, ale nerozpoznáš handicap.
Ze se dítě jeví do 3, 4 let jako hudebně nenadané, neznamená, že takové skutečně bude - ale patrně nebude ani žádný Paganini.
Ve 2 letech lze stanovit leccos, ale pokud je odborník dobrý, musí si Tě pozvat ještě třeba za dva roky na přezkum.
Lze pochopitelně odhalit genetické vady a různé psychioké poruchy.
Lze pracovat s prvky, které signalizují nějaký problém.
Ale nelze stanovit 100% diagnózu autismu, ADHD, specifických poruch učení apod.
Vždyť i lateralita se může vyvíjet do 4 let.
Ze stejného důvodu nedostane téměř žádné postižené dítě v ČR příspěvek na péči III. nebo IV. stupně před 3. rokem věku, protože to, že nesplnuje x dovedností, které se hodnotí, je do 3 let běžné.
U mého syna, jehož syndrom autismus provází, mi v APLA řekli poprvé i nedávno, že pokud nemá mentalitu alespoň tříletého, nelze diagnostikovat a napsali mu chování a auti prvky, což má, ovšem jako autista "dle tabulek" se nejeví.
Předchozí