Lassie, ano, rodiče mají povinnost spolupracovat se školou. Jak můžeš vědět, že se školou nespolupracují? Z diskuze víme jen to, že se matka odvolala proti dvojce z chování a na školu poslala inspekci. Já z diskuze nepoznala, jak matka se školou komunikuje, myslím, že to nemůže vědět ani zakladatelka této diskuze.
Rodiče nemají povinnost hledat vhodného asistenta, ne vždy je ze strany školy i ochota přijmout asistenta, kterého najdou rodiče. A o to, aby se integrace dítěte dařila, musí usilovat všechny strany, rodiče, škola a školské poradenské zařízení. Tam, kde škola dá dítěti za asistentku někoho, kdo není obeznámaný s diagnozou, kdo má jenom kurz z úřadu práce, tak k těm problémům s vedením dítěte ve škole může docházet (zas píšu obecně, rozhodně to neplatí pro všechny asistentky s kurzem od úřadu práce
).
Netvrdím, že integrace za každou cenu je dobře, nepatřím mezi "rodiče za inkluzi"
. Ale pokud dítě nemá mentální hendikep, tak rodiče mají právo dát dítě do běžné školy (s podporou školského poradenského zařízení) a škola má povinnost toto dítě vzdělávat. Tak to prostě je a školy se s tím budou muset umět poprat...
Ideální by bylo, kdyby školy měly možnost v takovém případě snížit počet dětí ve třídě, jenže to často nemají a ani s tím inkluze od 1.9. nepočítá...