Přidat odpověď
Grainne, jestli jsem to pochopila správně, tak takové speciální třídy v běžné škole by v rámci inkluze podle Valachové byly možné (dítě se některé předměty učí v běžné třídě, na jiné, které nezvládá, odchází na individuální výuku, případně třídy s menším počtem dětí). Jenže nejsou na to peníze a do prvních tříd nastupují populační ročníky (starší kluk je ve třídě dvaceti dětí, mladší teď bude nastupovat do první třídy a víme, že jich bude skoro třicet, škola by ráda otevřela další třídu, jenže nemá na ni prostory).
Co se týká inkluze, tak můj názor na ni je, že tak jak je nesmysl všechny postižené děti cpát automaticky do speciálních škol, tak stejně je nesmysl postižené děti cpát automaticky do běžných škol s asistentem. Bylo by třeba, aby každé dítě s postižením (nebo znevýhodněním) bylo posouzeno zvlášť (co je vhodné pro jedno ádéháďátko, nemusí být vhodné pro druhé ádéháďátko). A samozřejmě mít možnost dostat se na řadu v PPP nebo SPC dřív než za tři měsíce a na náhled ve škole od speciálního pedagoga z PPP nebo SPC čekat další tři měsíce. A samozřejmě ideální by bylo, kdyby se byli schopni domluvit rodiče, škola a školní poradenské zařízení.
Jenže nežijeme v ideálním světe, takže stejně tak, že jsou rodiče, kteří výchovu postiženého dítka hodí jen na školu a jsou donuceni řešit až ty velké průsery, tak jsou školy, které nestojí o diskuze s rodiči a jejich rady, ony si přeci s dětmi umí poradit...
A kde chybí peníze, tam to bude jen a jen horší a takových diskuzí o nezvladatelných dětech v běžných školách bude jen přibývat...
Předchozí