Přidat odpověď
Filipe, k éteričnosti vzhledu jsem kdysi četla, že toto zobrazování je způsobené asi turínským plátnem. Ať už je na něm tvář kohokoli (klidně připustím, že Ježíše, i když to nepovažuji za příliš pravděpodobné), tak je to tvář člověka uloženého do hrobu, a to zřejmě s tváří ovázanou pruhem plátna tak, aby čelisti držely u sebe a nerozevíraly se (prý se snad našly nějaké stopy látky po stranách obličeje při výzkumu T.plátna, navíc se to tak i v pohřbívání někde dělalo a mělo by to svou logiku). A tím pádem je otisk tváře zúžený (pruhy plátny se neotiskly) a byl mylně považovaný za velmi úzký obličej, což zavdalo podnět k zobrazování Ježíše jako velmi hubeného, spíš vyššího a s úzkou tváří.
(resp. Turínského plátna/Veroničiny roušky, tedy toho, o čem se dochovaly záznamy z doby dřívější, než se ví o existenci T.plátna, i když se mohlo jednat o ně, složené tak, že byl vidět jen obličej)
Předchozí