Nikdo se tu do tebe neopřel, že ho "nenecháš kopnout do míče", houfně nás udivuje, že tvůj syn hodí 4 roky do ZUŠ, když ho to nebaví.
A to jsem taky dceru k flétně trochu přitlačila a trvala jsem na tom, ať dochodí 3. ročník, když se dobrovolně přihlásila.
Po čtyřech letech už by měl mít základy nauky a nějaké základy klavíru. Nech ho dělat jiné věci, když ho tohle nebaví. Je to ZÁJMOVÁ činnost.
A pokud jde o talent... moje mladší hraje na klavír, příští rok bude končit druhý cyklus, začala se učit na varhany... Kolem 2.-5. ročníku prvního cyklu mě paní učitelka také zahrnovala informacemi, že je to dítě nadané. Ale ona se tím prostě už tehdy (a dosud) nehodlala živit a nikdy to nepovýšila na svou primární zálibu a nechtěla denně dlouho cvičit, takže prostě svůj talent na klavír nechala stranou a rozvíjela jiné, takže to od té doby přešlo na "hraje hezky" a virtuos už z ní holt nebude. Taky má talent na matematiku, výtvarný, na jazyky... dlouhodobě se věnuje jazykům a mívá vlny programování a IT zálib (teď řeší nějaký korespondenční seminář a baví ji to)... A živit se chce paleontologií
Podle mého soudu si hudbu musí dítě jako zálibu zvolit, povinným nástrojem dosáhneš leda nechuti k hubdě.