Přidat odpověď
Grainne,
já jsem dnes v autě v rádiu náhodně zaslechla rozhovor s kapitánem té Italské záchranné lodi...
říkal, že instrukce kam mají jet "zachraňovat" dostanou od centrály z Říma, kam si sateleitním telefonem (?!) posádka uprchlického člunu zavolá o pomoc a dále že se sledují družicové snímkyy, na kterých vidí kolik člunů od libijských břehů odrazilo, takže odhadnou kolik set/tisíc lidí mají jet lovit ještě dřív, než si vůbec někdo o pomoc zavolá.
A že ty gumové čluny pak pošlou ke dnu, protože dřív se jim stávalo že převaděčí si pro člun obratem těch cca 30 km od pobřeží dojeli a znovu ho použili k další zásilce...
To je prostě organizovaný řízený dovoz, ale proč? A komu ku prospěchu?
V té souvislosti mně napadá, že třeba takovou zácharnnou akci horské služby v zahraničí musíš v případě neštěstí zaplatit a pokud na to nejsi pojištěn (např. Alpenvereinen, normální cestovní pojištění to obvykle nekryje) tak je to hodně mastná záležitost.
Kdo platí tohle?
Předchozí