Aleno,
nemyslím, že alternativních škol je málo. Spíš o nich lidi málo ví. Nejen o jejich fyzické existenci, ale i o tom, jak fungují. K mnohým alternativám panuje nedůvěra, protože se od klasiky tak strašně odlišují, že si málokdo dokáže představit, že to může fungovat. I běžná domácí škola a mnohé komunitní školy domškoláků mají ze všeho nejblíž ke klasické škole, v lepším případě k projektovému vyučování nebo integrované tématické výuce, což jsou ale metody aplikovatelné i v běžné ZŠ, pokud máš ve třídě těch 15 - 20 dětí a ne 30.
Jinak třeba Začít spolu je dobrá alternativa někde mezi Montessorkou a klasikou a těch škol mi podle
seznamu nepřijde až tak malý.
Montessori škol je asi o třetinu méně (
mapa), přitom se o Montessori mluví a píše asi víc. Bohužel často v negativním kontextu, jak se tam děti nic neučí, jen si hrajou a válejí se po koberci, což je obraz těch zařízení, které si z Montessori vzali právě jen ten koberec a pomůcky.