"A právě přístup, že tady o žádné nadání nejde, je jednou z příčin, proč nadané děti zůstanou nerozpoznané."
Delete,
já ti nevím, to co píšeš sice dává smysl, ale pořád si nějak neumím představit situaci, kdy si toho nikdo nevšimne, až teprve psycholog v PPP. Sama jsem tam jako dítě byla a i když jsem měla ve škole velký kázeňský problémy, vyjádření ze strany školy znělo "mimořádně inteligentní, ale neukázněná". Ani ti učitelé, kteří mne jistě měli plné zuby si nemysleli, že jsem pitomec. A je jedno, jestli mluvíme o nadání nebo jen o intelektu. Ponechávám stranou to "mimořádné nadání" v kombinaci s poruchami. Takových dětí je velmi málo.
Učitel přece jen neučí, on s těmi dětmi komunikuje. A komunikují s ním i ostatní děti. Když zůstaneme u té biologie, tak moje dítě mělo i na prvním stupni, který ho vůbec nebavil a víceméně ho pročuměl z okna přezdívku "šílený biolog" a to, že je šílený biolog věděl fakt každej. Prostě byl "ten, co je dobrej na biologii". Nevím, jak by se to dalo utajit. Pravděpodobně to cpal úplně každýmu vč. rodičů svých spolužáků (maminka jeho kamaráda mi jednou na rodičáku líčila, jak jí něco vyprávěl o biologii). Dělal to už ve školce. To mi zase učitelky říkaly, že jim vypráví o zvířatech, který si musej vyhledat na Googlu, protože o nich do tý doby neslyšely. A je fuk, jak to nazveš, jestli zájem nebo nadání - nedá se to "utajit". Ostatně pár holek z Rodiny se synem mluvily a VŠEM vykládal o biologii, jistě by mi to dosvědčily.