Přidat odpověď
To je super, že něco takového navrhla sama škola!
S těmi asistenty pro nadané je to komplikované, podle některých informací nemají nárok, pokud nejsou dvojitě výjimeční. Ale existují zmínky o jakémsi mentorovi, byť je to vzácnost. Zřejmě ho z nějakých zdrojů financuje škola, ne kraj na základě doporučení PPP/SPC. Každopádně začala bych tím, že bych chlapce nechala vyšetřit dobrým klinickým psychologem nebo PPP specializovanou na nadané děti (WISC III, případně vyloučit/potvrdit ADD, a dál by se vidělo).
Víš, možná jsi to synkovi podala příliš jako že by to byl JEHO asistent, a on to vnímá jako něco extra, něco co ho ještě víc vydělí z kolektivu. Přitom AP je asistentem pedagoga, věnuje se všem dětem, většinou asi primárně dětem s doporučením, ale jindy fungují s učitelem prostě jako tým, jindy si děti rozdělí na dvě skupiny, jindy se danému dítěti věnuje učitel a asistent má na starost zbytek třídy. Prostě neměl by to rozhodně být cizí elemnt, který kolektiv rozklíží a pozici dítěte ještě víc zhorší, naopak.
Když máte tak vstřícnou školu, a je-li dost velká, nenašlo by se tam víc takových dětí, že by daly dohromady speciální třídu?
Předchozí