Přidat odpověď
Anča a Franta - to je docela dobře možné. Jiný způsob výuky potřebuje zase Blanka a Martina, zcela odlišný způsob výuky potřebuje Petr a Pavel, ostatní spolužáci nakonec také... zatím bohužel nezazněl jediný rozumný návrh, jak toho docílit. Individuální výuku jako společnost nezaplatíme, navíc by to bylo v příkrém rozporu se současnou snahou vzdělávat hromadně.
Semafory - a není ta poloha tak trochu z nouze ctnost? Ono totiž kdysi nebylo úplně jednoduché udělat vícebarevnou jednolampu, když tedy pominu mechanickou výměnu clonek, což se už tehdy muselo jevit jako zdroj problémů (nota bene známý ze železnice)
Takhle, blíží-li se barvoslepý za snížené viditelnosti k semaforu, tak nemá šajn, co/kde mu tam vlastně svítí. Chtěli-li bychom to tedy barvoslepým usnadnit, tak by to rozlišení mělo být spíš ve tvaru, potažmo v uspořádání více světel (podobně jako jsou tramvajácké "čočky", nebo třeba německá drážní návěstní soustava (volno = dvě zelené jakoby na zvednutém rameni mechanického návěstidla)
Další věc pak je, jak moc je rozumné, aby lidé s takovou vadou zraku řídili. Problém totiž není jen v semaforech, ale v tom, že hromada detailů při ČB zobrazení zanikne.
Předchozí