Přidat odpověď
Monty, to já ti nedovedu odpovědět. V minulé třídě jsem měla asistentku celé 4 roky. V tomto roce mám 4 IVP, to znamená děti minimálně s 2.podpůrným stupněm.
Když jsme měli školení, byla tam jako přednášející ředitelka PPP a ta říkala, že dost záleží také na tom, jak daleko je PPP od školy vzdálená. Že rodiče, kteří mají PPP v blízkosti, častěji PPP využívají. Nejhůř na tom bývají školy, které mají PPP v bezprostřední blízkosti nebo jsou přímo její součástí. Rodiče to prostě zkouší podle hesla, nic za to nedám, zkusím, ať mi děcko prověří. Je to blízko a je to zdarma. V dopise z PPP do školy nám přišlo, že ve velkém rostou případy, kdy dítě nemá prakticky žádné výukové problémy, přesto s ním rodiče do PPP jdou to zkusit, vždyť papír se hodí vždycky, PPP jsou zahlceny.
U nás na základce v 80. letech odešli dva žáci do zvláštní školy, ale zůstalo i dost čtyřkařů. Kde se berou dnes? Tak ono taky přibylo dost těch, kteří toho moc od přírody nepobrali, přesto se vůbec neučí. Známky jsou jim ukradené a rovněž jejich rodičům. Kde není motivace k učení ani v rodině, tam se těžko dělají nějaké pokroky.
Předchozí