Přidat odpověď
Kat,
no, když myslíš, že to pomůže... jen tedy nevím, proč to píšeš mně, je to jen další důkaz toho, že jsi nepochopila, o čem píšu.
Mmch., tohle je z oficiálního dokumentu MŠMT o přínosech společného vzdělávání. Odmyslíme-li si fakt, že to v praxi často nefunguje, tak idea je správná a říká jinými slovy to, co já.
"Především jsou však v běžné škole součástí většinové společnosti, vyrůstají společně
se svými vrstevníky, od kterých se mnohému naučí jen běžnou nápodobu. Každé dítě
přirozeně přejímá vzory chování, sebeobsluhy, hry i řeči zejména od svých vrstevníků.
Děti se společně učí, hrají si, komunikují a navazují přirozené přátelské vazby leckdy
pro celý život. Respekt k jinakosti se stává součástí běžného vnímání a hodnocení
světa a již ve škole se tak přirozeně budují základy začlenění osob se speciálními
vzdělávacími potřebami do většinové společnosti jak v soukromé tak profesní
budoucnosti."
"Při správném pedagogickém vedení společné vzdělávání obohacuje i všechny
spolužáky, a to zejména v oblasti sociální. Děti se přirozeně učí větší toleranci a umění
pomoci slabšímu, stejně jako respektu k tomu, že i dítě zdravotně nebo jinak
znevýhodněné, které je v určité oblasti slabší, může zase v jiné vynikat. Uvědomují si,
že každý z nás je jedinečný a každý z nás má své slabé i silné stránky."
"Názor, že společné vzdělávání probíhá na úkor jeho kvality, nepotvrzují žádné
výzkumy. Naopak zkušenosti z vyspělých zemí, ve kterých společné vzdělávání funguje
již desítky let, potvrzují nemalý přínos pro všechny zúčastněné.
Každé dítě je jedinečné a každá třída je vždy různorodá, a to i v případě, že zde není
začleněn žádný žák se speciálními vzdělávacími potřebami. V každé třídě se vždy
sejdou žáci s různými schopnostmi a nadáním, odlišným pracovním tempem
i odlišnými vzdělávacími potřebami. Právě tato různorodost učí děti toleranci, vnímání
odlišností, trpělivosti i ukázněnosti, a při správném pedagogickém vedením je
prostředkem k rozvoji všech."
Předchozí