Přidat odpověď
Kudlo,
vždyť tu nikdo (nebo aspoň myslím, že nikdo) netvrdí, že je to problém.
Jde o to, jaký to má smysl a k čemu to je.
Jasně, z něčeho se maturovat musí, dokud tu zkoušku máme.
Ale proč je to zrovna tohle a vypadá to takhle? To je to, o čem tu snad týden vedeme spory.
Proč je jednotná maturita obsahující literaturu a proč vypadá tak, jak vypadá. Protože na všeobecných školách si v nějaké formě - jiné než je ta stávající - umím představit smysluplnou maturitu, jejíž součástí bude literatura. Na odborných školách a učebních oborech s maturitou, kde je úplně jiný obsah vzdělávání má přece daleko větší význam právě ten "všeobecně přehledový" blok než povídání o Nerudovi. Ty děti mají omezeně dějepis nebo ho nemají vůbec, výchovy kromě tělocviku taky ne, pro předměty typu "občanská nauka" (ať se to jmenuje jak chce) platí totéž. Ty nemají nárok "přičuchnout" k všeobecnému přehledu? Moc to nesedí s tvou teorií o "fachidiotech". Když nechceš mít v populaci "fachidioty", tak je potřeba tomu to školství uzpůsobit, ne dělat všechno pro to, aby se bez zájmu nadrtili něco k maturitě, následně to vypustili a se "zbytkem" se neměli šanci ani letmo seznámit.
Předchozí