Přidat odpověď
Tak já si tu diskusi pamatuju spíš v tom duchu, že je s výhodou, když ti rodiče řádově věděj, co tomu spolužákovi je, aby případně mohli svým dětem pomoct pochopit, proč dělá to, co dělá.
Na jednu stranu chápu, že diagnózy člověk nerozdává na potkání a že nejsou všichni rodiče tolerantní a chápaví, a že se to může otočit i proti tomu dítěti, ale zase na druhou stranu spousta negativních reakcí vzniká z nepochopení a aspoň někteří lidi budou reagovat mnohem vstřícněji, když budou aspoň tušit, o co se jedná a co se od nich čeká, případně co ten člověk je a co není schopen zvládnout.
A dejme tomu, že se dá říct, že těm rodičům do toho tak moc není, ale těm spolužákům by to asi někdo vysvětlit měl. Ve třídě jednoho z mých dětí bylo integrované dítě, nikdo nic moc nevěděl a část rodičů si stěžovala, že toto dítě může něco, co ty ostatní ne, že ruší, že je agresivní... skončilo to trpkostí ze strany školy i rodiny toho dítěte, myslím, že větší informovaností a zainteresovaností všech zúčastněných by se možná dalo dosáhnout lepších výsledků, než když nikdo nic neví, ale chce se po něm, aby reagoval vstřícně a tolerantně.
Předchozí