Přidat odpověď
"...treba tim, ze si nerozviji sluch, rytmiku, rec, hmat, zrak? Pamet, vyslovnost, grafomotoriku? Treba? A cim ho poskodi voskovka a zpev? Nebo to, ze chvilku neco musi?"
Kat,
no dobře, tak zase znovu od začátku. Asi opravdu neznáš svět, ve kterým žiju, tak ti to zkusím přiblížit.
Na těch ošklivých tabletech a počítačích se dají pouštět písničky, dají se dokonce vyťukávat melodie, skládat a ukládat vlastní hudba, dají se na nich pouštět pohádky, dají se interaktivně ovládat, aby si dítě vybralo postavu, dalo jí charakter, vybarvilo jí šatičky, dá se na nich hrát bezpočet paměťových her, poslouchat bambilion pořadů se správnou výslovností, a ovládaní myši na PC nebo i na tabletu se bez motoriky fakt nedá, to by ses daleko nedostala.
Voskovka a zpěv nikoho nepoškodí. Pouze neexistuje důvod, proč by to školkové dítě MUSELO dělat, když nechce, neláká ho to. Stejně jako nemusí tancovat nebo navlíkat korálky. To, že mají dnešní děti na výběr (tedy hypoteticky, pokud nemají rodiče, co před nimi techniku zavírají do skříně) neznamená, že si všechny vyberou tablet a nikdo nebude chtít nic jiného. Školkové děti se dovedou nadchnout pro kdeco. Některé tedy. Možná i většina. Je jistě fajn jim to ukazovat, nabízet různé možnosti, ale pokud se jim to nelíbí, dělat to nechtějí a tím, že to dělat nebudou nepoškodí ani sebe, ani ostatní děti nevidím smysl v tom je nutit, protože nucení málokdy vyvolá něco jiného než odpor.
Předchozí