Přidat odpověď
Greto, fakt jo.
Jsem tu vcera psala o projektu meho syna.
JEDEN z bodu v nem je, ze takovy toceni a mluveni pri hodine predelali na skole na to, ze deti maji misto zidlicek treba rotopedy, na kterych sedej, maji u toho pripevnenou podlozku s pocitacem/ucebnici/sesitem, slapou a pisou… Pri hodine si mista meni, kdyz se jim chce. Deti samy navrhuji "napln" hyodiny z vybranych moznosti - skupinky stoji a diskutuji ucivo, atd atd - delaji toho fakt desne moc prave na zaklade toho, co deti obvykle porusujou a obvykle za to jsou nejak "trestany" - kdyz se to smi a nekam to vede, tak to uz neni tak lakavy.
Ja ve skole taky mela s detmi prodiskutovanou tydenni/mesicni "napln". Vsichni meli vybrano neco, co za tyden chteli stacit (a bylo toho v porovnani s ostatnimi skupionami v jinych tridach o dost vic), a mohli do delat v poradi, jak chteli. Dohodli jsme umerne datum, kdyz to meli odevzdat. Doma nedelali nic (=nechtela jsem, aby jim to "delal" nekdo jinej). Nikdy se mi nestalo, ze by nekdo nebyl hotov. A to jsem fakt mela prevaznou vetsinu deti/KLUKU, kteri meli ve skole potize jak s jazykem, tak s chovanim atd. Sami si to rozhodli, sami meli zodpovednost. Vedeli, ze zadny trest neceka, kdyz hotovi nebudou.
Předchozí