Heleno, "slabý, ale nadšený"
Já osobně mám takové žáky fakt ráda. Vůbec mi nevadí, že má slabou paměť, v hlavě nic nepodrží, ale zapojuje se spolupracuje, komunikuje. Pravý opak těch, co mohou, ale nechtějí. Když jsme u toho známkování, tak já spolupráci v hodině oceňuji hodně. Konkrétně v tom dějepisu to pak vede k tomu, že někdy může mít u mě žák s menšími faktografickými znalostmi (ty jsou snadno změřitelné) lepší známku na vysvědčení než ten, který má "lepší" testy. Těžko se to pak některým rodičům vysvětluje. Těžko se některým rodičům vysvětluje zhodnocení osobního pokroku apod.
Zajímavé je, že mnoho lidí (i tady na Rodině) si myslí, že učitelé učí rádi jen hodné holčičky jedničkářky. Možná to tak někdo má, ale mně osobně se ti "zaškatulkovaní" jedničkáři neučí až tak moc dobře.