Přidat odpověď
Kat,
ale není tohle hlavně záležitostí toho, jak se k tomu postaví ten dospělý, a jestli "žalobníčka-škodolibce" usměrní nebo mu naopak popřeje sluchu?
Nejsem pedagog, ale tipla bych si, že bude docela rozdíl, jestli ten učitel nad informací, že Pepíček si napsal domácí úkol o přestávce, mávne rukou (třeba i s tím, že kdyby ho sám přistihnul, tak by mu k tomu něco řekl, ale takovéto "informátorství" nechce úmyslně podporovat), nebo jestli Pepíčkovi z toho udělá problém.
Zkrátka jestli tomu dotyčnému umožní ten pocit moci nebo ne.
Já jsem se s tím u svých dětí setkala jednou, že tam byl někdo takto zlomyslný (ne tedy žaloval, ale ubližoval), řešili jsme to s příslušnou třídní, která okamžitě zareagovala "ano, to je takovej škodič", takže si situaci uvědomovala, a promluvila jim do duše. Dotyčnej škodič s tím na chvíli přestal, pak s tím zase začal (někdo to má asi opravdu v povaze), ale jako řešení mi to přišlo naprosto uspokojivý.
Předchozí