Přidat odpověď
Mně také v jedné běžné pražské PPP nechtěli dítě doporučit k předčasnému zaškolení, ani vyšetřit. Tedy žekli, že vyšetří, ale doporučení stejně nedají. Šli jsme do PPPP, tam ji vyšetřili pořádně, dali doporučení k předčasnému zaškolení a mně, co je třeba ještě docvičit.
Holka za rok maturuje, problém nikdy nebyl.
Druhou podzimní mi vyšetřili v SPC v integrační školce. U zápisu jsem doporučení k předčasnému zaškolení vytáhla až po tom, co ji učitelka prozkoušela a u tkaniček doslova zajásala "Konečně něco, co neumí."
Jako učitelka prvního trojročí vím, že náročnější škola za rok je k ničemu, když dítě prošvihne senzitivní období na naučení se těm základním dovednostem. Akorát smůla, když učitel(ka) očekává třídu malých robůtků a samostatně působících jednotek, a nastoupí jí tam několik normálně šestiletých dětí, kterým se ještě musí trochu věnovat a mít s nimi třeba i trochu trpělivosti.
Zažila jsem třídu, kde se sešly děti nezralé i podzimní, co šly "normálně". A větší problém byl s těmi podzimními, nudily se za všech okolností, činnosti běžné a potřebné pro první třídu je nebavily, na činnosti pro vyšší ročníky neměly dovednosti. Takže činnosti pro průměrné šestileťáky shazovaly, že jsou pro malé, a ti ostatní, co by je to i bavilo, to pak nechtěli dělat. Takže většina her a zábavného učení šla do háje. Nezměnilo se to ani po pěti letech, ani po změně učitelky, ty holky prostě už měly být v šesté třídě, v páté akorát otravují a vyčnívají (většinou nevhodným chováním).
Teď mám třídu, kde podzimní děti a i skoro rok mladší letní děti jsou na tom všechny velmu podobně (s tou zralostí a připraveností), a je to úplně o něčem jiném.
Takže já bych dítě, pokud je opravdu školně zralé a připrravené, ve školce rozhodně déle nedržela. A řeči o rozvíjení v kroužcích a náročnější škole za rok jsou pro mě známka toho, že "kdo nezažil, nepochopí". Člověk, který by měl být odborník, pro mě v tu chvíli odborníkem být přestává.
Předchozí