Přidat odpověď
Hlavne bych to nehazela s gustem na rodice. Je to problem v podstate celeho systemu. Hodne deti ma dnes vrozene problemy (narodi se i ty, ktere by se drive proste nenarodily - lepsi pece, pokrok v oblasti reprodukcni mediciny, starsi rodice atd.
Dale jsou rodice uz leta tlaceni (spolecensky, medii, ekonomicky...) k tomu, aby odevzdavali deti institucim v co nejcasnejsim veku. Jenze co se asi nauci dvouletak v kolektivu 28 deti ve skolce, ze... To dite je navic organizovanym casem vyrizeno uz po dvou hodinach tak, ze sotva plete nohama. Skolka ho vzdycky unavi mnohem vic nez soukromy cas s rodicem, ktery se mu prizpusobuje na miru. No a kdyz si ho pak dotycny rodic vyzvedne, tak ma k dispozici k interakci vycerpane dite, takze i kdyby byl svaty Komensky, tak dite uz ten cas tak kvalitne nevyuzije.
Mladsi dite chyti v kolektivu vic nemoci a s rymou se zachazi velmi individualne. Nekdo leci, zejmena kdyz ryma vede vzdy k zanetu prudusek. Nekdo rymu nepovazuje za nemoc a dite stravi 2.-6. rok zivota kazdy rok s pul roku trvajici rymou. Vysledkem byva dychani usty, kolisave zhorseny sluch (= mene podnetu, ktere k diteti dorazi ci podnety v nizsi kvalite), nespravna poloha jazyka, oslabene svalstvo jazyka, vicecetna dyslalie, deformace celisti, facies adenoides - esteticke postizeni obliceje.
Předchozí