Přidat odpověď
Jitys jenže té škole (SCIO) to berou tak, že až bude chtít (potřebovat) psát, tak se to naučí samo. To je jejich přístup. Proč se zbývat gramatikou to je jen forma, důležitý je obsah, tedy myšlenka. Podle mě je třeba obojí v rovnováze.
Myslím, že je to experiment a je vhodný pouze pro úzkou část dětí. Dětí z rodin s alternativním životním stylem, ale zároveň cílevědomých, vysoce nadprůměrně inteligentních.... Prostě těch, co si najdou svůj zájem a ponoří se do něj, jdou za ním od malička. Že neumí násobit nebo vyjmenovaná slova je jedno, protože jednou něco vyzkoumá. Asi tak bych to viděla.
Znám lidi, co tam mají děti a otec je (odhaduji) asperger, génius, pracoval různě po světě, matka je něco jako sinoložka, hovořící čínsky, nicméně vzhledem k finačnímu zázemí se věnuje koníčkům. Jejich děti nemají moc výchovné hranice od rodičů, nastavují si je samy, jsou to osobnosti (bez ironie). Zvenku to vypadá, že jsou to nevychovaní spratkové (jako tatínek), ale zřejmě mají (budou mít) pro lidstvo jiný přínos. Pro ně to je vhodná škola.
Předchozí