Len, to nebude proměnlivostí, spíš v nižším věku jednoduše nerozuměl zadání (nebylo v souladu s jeho myšlením, s jeho způsobem komunikace - to je věčná a obrovská bolest našeho školství), nebo nebyl ještě zralý, ty testy jsou prostě o těch školních věcech, dost jednostranné. Velkou roli hraje i ten člověk, který dítě testuje, jak se to dítě cítí a tak. Za mě je tohle testování nevypovídající hovadina
Mám zkušenost, že kolikrát ty výsledky vůbec neodpovídají dítěti - my ve škole vidíme, že tomu dítěti to fakt pálí, a přijde z PPP s tím, že je podprůměrné nebo nezměřitelné ... Takže je odsouzeno k počítání do 20, protože v PPP nepodalo přesvědčivý výkon, i když s určitým přístupem počítá normálně do 100, včetně násobilky.
Nebo naopak, vidíme, jak se někdo trápí, fakt nezvládá běžnou ZŠ, ale kvůli pár bodům se nevejde do příslušné škatulky, aby se mohlo učit pomaleji, než jeho vrstevníci
Mohlo by být skvělý jedničkář s jiným vzdělávacím programem, ale holt musí zůstat čtyřkařem v běžné škole
Oni jsou třeba i v té PPP vstřícní a snaží se, ale ten systém je fakt blbě rozškatulkovaný a nepropustný.
A každopádně souhlasím s tím, že nadprůměrná inteligence je na ZŠ opravdu nevýhodou. Rozhodně není zárukou jedniček - což by bylo IMHO fuk, jenže je to dítě potřebuje, aby se dostalo na slušnou SŠ.