Přidat odpověď
Jasně. To je právě TO. Když se známkuje, tak pokud to má mít smysl, musí se známkovat všechno všemi známkami. A nejen to, navíc by mělo být předem jasně dané, jaká kritéria má která známka. Kdysi to tak bylo, ale ty doby jsou dávno pryč.
Dneska není jediné obecně platné kritérium na to, co a jak se bude hodnotit (u nás). Ale jedničky pořád všichni chtějí a jsou přesvědčeni, že "motivují" a hlavně, že na ně mají právo. Takže proto ty školy, kde mají všichni samé jedničky.
Já jsem dělala ve škole, kde dokonce byl interní, samozřejmě nepsaný, ale důsledně vyžadovaný pokyn, že prvňáci dostávají na vysvědčení vždy samé jedničky (v druhém pololetí lze "motivačně" použít dvojku a trojku), druháci mohou mít na vysvědčení dvojku, třeťáci trojku atd. Měla jsem pocit, že jediný, komu se to nelíbí, jsem já, všem ostatním to připadalo boží, pokud jejich dítě mělo 1. Když nemělo, řeklo se, že špatná známka je vizitkou špatné práce učitele. A tak je všichni měli a všichni byli spokojení.
Předchozí