Přidat odpověď
Vesměs souhlasím s Tante. Když už se známkuje, mělo by to mít nějaký řád, jinak to dělá víc škody než užitku.
Pracuju v šesté třídě, která vznikla sloučením tříd jiných škol, jež mají jen první stupeň. Těm dětem nikdo nevysvětlil, co je to známka a k čemu je dobrá a o čem vypovídá. Na prvním stupni si zafixovaly, že je běžné nosit jedničky a dvojky, a teď najednou zírají na matikářku, která jim tvrdí, že trojka je dobrá známka. Normálně jim nasázela čtyřky a pětky z první velké písemky, protože prostě nepředvedly, že zvládají učivo páté třídy (a nezvládají). Jenže to je zas druhý extrém, některé děti vypadají rezignovaně (z toho, co jsem se zatím naučil, mám kouli, a lepší už to asi nebude).
A samozřejmě se známky zneužívají k udržení kázně (když budeš vyrušovat, vyzkouším tě, čtvrtina třídy nemá kružítko, tak si dnešní práci v hodině oznámkujeme...).
Předchozí