Přidat odpověď
Renko, na práci s mimořádně nadanými nemusí být člověk sám mimořádně nadaný :) Vést mimořádně nadaného může i člověk, který na něj intelektově nedosahuje, ale je pedagogicky zdatný a dokáže být inspirativní.
Nadané středoškoláky jsem učila ve speciálním projektu 8 let, teď třeba individuálně učím jednoho dospělého s výjimečným nadáním... a přitom sama výjimečně nadaná nejsem. Přesto umím ty nadané učit a vést dobrými směry - nedokážu obvykle, u těch opravdu výjimečných, stačit jejich intelektu, ale oproti nim mám větší rozhled, všeobecné znalosti, zkušenosti a navíc vlastním značné osobní nadšení :) - a umím je přivést k oknům s výhledem na skvělé věci. Ty skvělé věci už s nimi třeba dělat nedokážu, na řadu z nich už prostě intelektově nestačím, ale dokážu jim ta okna otvírat a myslím, že i dost často na ně dokážu přenášet radost z toho, jak je to krásné se vydávat za těmi skvělými věcmi sami :)
Předchozí