Delete,
ano, známky zkreslují obraz a v podstatě nevypovídají o ničem jiném než o tom, jak konkrétní dítě zvládne nároky konkrétního učitele. Což mi přijde dost málo na to, aby se podle toho děti "hodnotily" a ještě jim to mělo komplikovat přijetí na střední školu, kde se v drtivé většině případů přihlíží ke známkám na vysvědčení.
Už jsem to tu psala, ale použiju to znova jako příklad. Moje dítě nadaný na matematiku mělo od třetí nebo čtvrtý třídy až do sedmý trojku z matematiky. Z jednoho prostého důvodu - naprosto ho nebavilo a nezajímalo nějaké sčítání sloupečků, násobení, dělení, naučený vzorce. A kdyby v osmý třídě neměl na záskok učitelku, která nechala děti pracovat samostatně a vůbec jí nevadilo, že si sám odvozuje vzorce, tak by dost možná shořel u přijímaček, nadání nenadání. Já mám konec konců podobnou zkušenost, mě naprosto demotivovalo, když mi učitelka matiky dala trojku za správný výsledek, protože jsem POUŽILA JINÝ POSTUP! Všechno, co bylo na matematice zábavný bylo postihovaný horší známkou, protože POSTUP. Takže ve skutečnosti, pokud dítě narazí na tento typ učitele, má trojku (a možná i horší známku) ne proto, že by bylo "blbé na matiku", ale proto, že je na matiku naopak chytré a umí si najít postup vlastní.