Saamajna,
já tohle mám taky přes reedukaci dyskalkulie, zaměřila jsem se na ni na specce...
A tak dělám hodně věcí preventivně a zatím mi to funguje.
A právě hodně to řeším na tom začátku, tu představu o čísle a o počtu, tam totiž většina potíží začíná, i když se nejčastěji projeví až ve třetí třídě s přechodem na trojciferná čísla...u dětí se slabší pamětí už u dvojciferných, u dětí s nadáním pak třeba později a tam je to smutné, protože už se napravuje obtížně, jedou na vlně "nejsem na matiku"....
Znám dva velmi chytré lidi, jeden VŠ učitel (tuším, že docent), moc dobře učil ten svůj obor, ale sám o sobě přesvědčený, že matiku neumí a naposledy ji ovládal na prvním stupni základky...druhá byla kolegyně, jazykářka, ta dokonce měla i dyskalkulii diagnostikovanou...ale nikdy s ná nikdo nic nedělal...dospělé lidi už většinou nepřesvědčíš, aby začali matematikou první třídy
.
Ale u toho třeťáka to ještě jde, tam je ta práce pak vděčná. A četla jsem v jedné knížce a i tomu věřím, že je jedno, jestli jde o dyskalkulii nebo jiné matematické obtíže, že ty nápravové mechanismy fungují u všech (typů obtíží, ne u každého jedince).