| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Delete,
ani v USA není distanční vzdělávání "běžné". Běžné je odložit děti do školy, kde jsou od první třídy řádově 7 hodin denně.
Když to dál takhle nešlo, tak jsme zvažovali mezi soukromou školou, domácí školou a distančním vzděláváním a vyhrála ta online škola. Třeba kvůli jazyku (anglicky umím slušně, ale je to můj pátý jazyk, naučila jsem se anglicky až v dospělosti - a třeba vysvětlovat fyziku nebo chemii anglicky bych fakt nezvládla / nechtěla). Takže jsme volili školu, kde látku odučí učitel - a zároveň je to škola státní, což znamená, že děti píšou všechny testy a mají vysvědčení "srozumitelné" (tj. stejný systém hodnocení, známek, průměrů a kreditů jako děti z kamenné školy) širému okolí.
Tím, že je to "státní" škola, tak za dětma jdou jejich "peníze" - pro ilustraci, bývalo to asi 6-7 tisíc dolarů za školní rok na prvním stupni(ale to jsem hledala někdy před deseti lety, tak nevím, kolik je to teď). Ty peníze dostane škola - a z toho platí učitele, učebnice, pomůcky. Děti dostaly laptopy s nainstalovaným školním softwarem, myš, sluchátka, tiskárnu / scanner. My platíme internetové připojení (kdybychom byli v hmotné nouzi, tak na to dostaneme příspěvek), a věci jako tužky a sešity.

To si myslím, že je hrozně důležité - že učitelé VĚDÍ, co mají děti k dispozici a ty děti to skutečně k dispozici MAJÍ (jednotné počítačové vybavení).

Škola je zastřešená federálně - na té úrovni dělají zápisy, přehazují ty peníze, rozesílají pomůcky, mají tech support atd. Na regionální úrovni jsou pak jednotlivé státní školy, které poskytují kontkrétní výuku dle platných osnov toho kterého státu (do té míry, že i naše virutální škola musela kvůli koronaviru "zavřít" - protože je státní škola - tři týdny měly děti vyučování "dobrovolné", nesmělo se známkovat atd. - totální šaškárna, protože se vědělo, že po třech třech týdnech se zase "otevře" a bude se předpokládat, že děti odevzdají všechny práce, úkoly, dopíšou testy atd. - tj. naše děti fungovaly více méně normálně, aby toho pak neměly moc).

Já si myslím, že je bláhové očekávat, že do toho systému budou schopné nastoupit všechny školy a všechny děti - ať už v Česku nebo v USA. Už jen kvůli tomu technickému vybavení - k tomu, aby se dala dělat práce pořádně je třeba mít funkční systém (v kterém se třeba píšou a vyhodnocují testy), studenti potřebují přístup k tiskárně a skanneru, výuková platforma je přizpůsobená výuce (psala jsem jinde - nejsou videa, ale jsou třeba chatty, dítě se může zeptat veřejně, nebo jen pingnout učiteli, děti můžou "psát" na tabuli, učitel ovládá mikrofony - tj. většinou mají všichni mikrofon vypnutý a zapíná se, jen když dotyčný hovoří, takže není slyšet kde štěká pes a tříská nádobí a brečí mimino).
Od rodiny je to taky hodně přizpůsobování - marná sláva, na prvním stupni je spousta práce na rodičích (všechno to procvičování a memorování), a učitel to více méně jen "dozoruje", na druhém stupni učitelé už hodně učí, a rodiče dozorují, ale pořád to není o tom, že by rodiče mohli oba na plný úvazek do práce a nechali děti doma celý den každý den samotné 10-12 hodin... Třetí stupeň je už velmi samostatný, tam už více méně do toho nezasahuju (už i s tou technikou si poradí líp než já :-))

Básník tím chtěl říct, že mu přijde nefér očekávat, že kamenná škola bude fungovat jako distanční a naopak - a že bude schopná mezi těmito dvěma systémy plynule přecházet ze dne na den - jsou to dva různé systémy a samozřejmě, že je fajn, když se jeden od druhého poučí a převezme si to pozitivní - ale přepínat mezi nimi chvíli tak a chvíli onak, moc dobře nejde. Protože bu´d teda škola investuje do techniky pro každého - nebo investuje do tříd, laboratoří atd. Podobně učitelé - někdo bude lepší na živou výuku, někdo na tu distanční - a někdo bude skvělý na všechno (a někdo bude příšerný na všechno, ale to je jiná kapitola) - ale myslím si, že očekávat, že všichni jsou osobnostně vhodní na všechno, je poněkud nefér.

Pokud bude kamenná škola nucená dělat distanční výuku, vždycky to bude kompromis. A kompromisy mají vadu v tom, že jsou to kompromisy - takoví kočkopsi - není to ani pořádná kočka, ani pořádný pes.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 7+2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.