Monty,
"protože mi není jasné, proč poté, co sama napíšu, že jsem malému dítěti vykládala něco o kopáčích a už tehdy mi to samotné přišlo trapné nakluše minimálně jeden (obvykle však ne jen jeden) nick a dá to k dobrému, jako kdybych to předtím sama nepřiznala."
no a o to jde. Ty víš, že to bylo trapný, a teď to předhazuješ přepjatě jiným: píšeš jim, o "degradaci manuální práce na výchovný nástroj "jen se podívej, Pepíčku, jak ošklivou činností...", ačkoli jde stejně jako tehdy u tebe pouze o to, že je to práce těžká - nudná - nevhodná pro danou osobnost...
a to si některé děti musí vyzkoušet.
Nemá každý tak bohatou představivost, aby mu bylo jasné podle popisu práce či od pohledu, že to není nic, o co by stál. Tvoje povýšenost tkví v tom, že pohrdáš výchovným efektem brigád.
Mladé lidi stejně nikdo nikdo nedonutí k brigádě, je to vždy nějaká forma dohody, efektivní argumentace, často spíš i samostatné aktivity dítěte, kterou rodič pouze rád podpoří s vědomím užitečnosti pro dítě.
Pokud napíšu, že dítěti neuškodí vyzkoušet si brigádně práci, kterou pak již nikdy v životě dělat nebude (a nebude chtít dělat), neznamená to, že ho pod hrozbou vydědění a vyhladovění k té brigádě dotlačím