Přidat odpověď
Hodně záleží v jakém předmětu a jak se dítě projevuje. Např. když se vůbec nezajímá, nesleduje, tak často nemůžu si ani říci, že "na to má" a jen na to kašle. Může být, že ho nebaví ta forma toho předmětu ve škole, nebo ho drtí kolektiv atp. tj. absolutně žádné rozpoznatelné projevy nemá. Pak je dobré, že testy mohou ukázat, že potenciál tam je (zvláště, když jsou přidružené různé poruchy učení a nebo i např. Asperger). Pak může být dítě, co jakžtakž alespoň v hodině pracuje, komunikuje, vidím, že mu to jde, že si pamatuje, že má potenciál, ale nerozvíjí to (to mne pak mrzí a i se snažím to těmto dětem říkat - individuálně ne před ostatními). Tj. že dílčí projevy jsou..ale prostě být nemusí. Tj. je otázka koho považovat za nadaného.
Předchozí