Přidat odpověď
Nemyslím, že je kritické, že děti nemají na přírodovědném gymnáziu laborky. Ti, co si daný obor vyberou pro další studium to doženou na VŠ (tady opravdu myslím, že vím, o čem mluvím - učím tam a absolventy daného gymnázia máme). Bez absolvování VŠ může přírodovědec dělat leda laboranta a tam asi dotyční studenti nemíří. Daleko důležitější je, že se děti umí učit, t.j. přijímat nové poznatky, logicky si je třídit. Praxi v laborce doženou.
Problém je to spíš u průmyslových škol, protože tam na VŠ jde daleko menší procento dětí a u absolventů se opravdu očekává, že se v praxi dokáží zapojit.
Na druhou stranu, osekat češtinu na gymplu a přidat jim potom laborky, se mi zdá také nešťastné - řada dětí sice studuje na přírodovědné větvi, ale studovat pak jde úplně něco jiného.
Co mi vadí moc, je, jak děti vypadnou z rytmu a že opravdu látka i z teoretických předmětů je daleko méně pochopená, zažitá, než když chodí do školy. Pro lidi kolem 20 let je také prostě nutné se vídat daleko více než pro malé děti, které si vystačí se sourozenci nebo s rodiči. Je mi středoškoláků, po prvňáčcích, líto nejvíce - vloni gymply vlastně vůbec nenastoupily (naši byli ve škole jeden 2 dny, druhý 5) a letos je nechali opět jako první doma.
Předchozí