Přidat odpověď
Drilovat pamětné počítání na podzim první třídy považuju za nejlepší cestu, jak dítěti zadělat na problémy v matematice. V této fázi se má vytvářet představa o počtu a obsahu čísla, pochopení matematických operací a operátorů.
Časem je samozřejmě výhodné, když si dítě určité spoje zapamatuje, ale v tuto chvíli je tento způsob učení špatně.
Děti, které mají problémy s pozorností, mívají i oslabenou paměť, o to je to pro ně horší a o to více potřebují manipulaci a názornost, tedy prsty, počítadlo, kostičky....cokoliv.
Hledání dalších způsobů, jak drilovat, povede nejspíš jen k prohlubování frustrace z neúspěchu a nechuti k počítání.
O pětkách pro prvňáka v listopadu uuž se mi ani nechce psát.
Mně osobně se chce brečet z takového přístupu učitele k dítěti a k výuce.
Předchozí