Přidat odpověď
aby nedocházelo k dohadům..
Ono to vychladne. Ale ne, nevím, jak děcka pracujou ve škole, nevidím ho tam, když se ptám, slyším jen chválu, že je šikovný, že se snaží.
Jinak takové dítě IVP nemá, aby bylo zařazeno do téhle školy dle par. 16 (atd.), musí tomu předcházet nějaká indikace, tj. vada, nemoc, postižení, které pro jeho účast zakládá důvod a podle závažnosti toho důvodu se mu upraví zpráva z spc, tj. "doporučení", a tedy zapadne do nějaké kolonky požadovaných výstupů, většinou s e to vede tak - zkusíme víc, ubrat se dá vždycky.
Už jsem tu psala víckrát, že se teda učí všechno, ale opravdu s omezením - např. v matice pořád ještě počítá +/- pod sebou jedno a dvojciferná čísla a malou násobilku, v čj asi ta třetí třída, slovní druhy. Nic se nebere dopodrobna, ten dějepis, třeba Velká Morava test - první kníže VM (výběr ze tří jmen - mojmír), kdo přinesl písmo, jak se mu říkalo, pod tím hlaholice a napiš své jméno těmi znaky / nakresli vikingskou loď/ nakresli horu Říp ap. Stejně tak ostatní -pisy a předměty, takto osekané. A ne neučí se vázat tkaničky (i když by asi měl), na to jsou asi jiné typy škol.
Něco mu v hlavě zůstává, něco propadne, co kdy upotřebí je asi zbytečná debata.
O těcch praktických věcech - jsem jediná matka (co vím), která karanténu využila a naučil se něco nového - nosí mi tašku z obchodu, je "džentlas", nákup vyloží na kuchyňský stůl a rozdělí vlevo, co jde do špajzky, vpravo věci do ledničky, naučila jsem ho ustlat postel, lítá s vysavačem, prostírá stůl, nosí studené jídlo (teplé a nápoje ne), když chystá prádlo do pračky, dovede převrátit ponožky, ale tričko, tepláky ne (totéž při oblíkání), páruje mi vyprané ponožky.. možná ještě něco, nevím, prostě mi víc pomáhá.
Popis si nakonec vyřval, už to bylo blbý, začal třepat rukama, kymácet se, vrčet a skučet.. Našla jsem obrázek sochy svobody na google, škrtla jsem předepsanou osnovu a napsala pod sebe "objekt/hlava/ruce/podstavec" a on dopsal "socha sv. v usa/hlava s korunou v ruce pochodeň a kniha, beton; obraz byl autoportrét Henri Rousseaa napsal "malíř v černém obleku s paletou".
A světe div se, dnes donesl jedničku. Takže asi tohle je ta šikovnost a snaživost. Nerozumím tedy, proč se v té škole tvářili tak přísně a diletantsky, no ale uvidíme, co bude v dalších předmětech.
Předchozí