Půlko,
nejsou žádné osnovy, jen očekávané výstupy po 3., 5. a 9. třídě.
Jak si to škola nastaví, jakým způsobem s těmi dětmi pracuje a ty výstupy naplní, to je hodně různé.
A ze všeho nejvíc to záleží na lidech, a ani ne na jednotlivcích, ale na nastavení těch nejdůležitějších lidí ve škole. Kromě ředitele, který má na svědomí, kdo kterou pozici zastává, jsou to především metodici prvního a druhého stupně a výchovný poradce. Hodně taky může ovlivnit metodik ŠVP, protože když ten prohlásí, že něco nejde, tak jen málokde se najde někdo, kdo mu je schopný dokázat, že to jde.
Jinak to, co se učí v jednotlivých obdobích, je konkrétně pro první trojročí nastaveno velmi dobře, jen ta realizace je často zoufalá. Na jedné straně děti, které se tři roky nudí, na druhou stranu děti, co se těmi roky protrápí s pcitem totálního selhání. Přitom právě proto, že je úplně jedno, jestli konkrétní dítě splní ten který výstup v první nebo ve třetí třídě, se s tím dají dělat kouzla. A bez doporučení PPP.
Akorát znám asi jen jednu školu, která tu možnost využila a má ŠVP rozepsané po trojročích (resp. 1. - 3. třída, 4. - 5. třída, aby se dodržely ty výstupy po 5. ročníku a potom 6. - 7. a 8. - 9.).
A já udělala "revoluci v našem ŠVP a spojila výstupy pro více ročníků alespoň pro fyziku (a úaní kordinátorka, až se vrátí z RD, ať se třeba proskočí
).