Yuki:"oni ti skutečně nadaní a úspěšní, děti i dospělí, fakt namyšlení nejsou
a to přesto, že si ve školce neměli s vrstevníky o čem povídat, protože už byli myšlením dál a jejich sociálno pro změnu ještě nedošlo ani do toho školkovýho věku"
Sovice: "Nedělej si o skutečně nadaných iluze. Nejnafoukanější pitomec, tehdy adolescent, se kterým jsem měla tu čest, měl IQ přes 180. Hrávala jsem s ním dračák, takže jsem ho neznala okrajově a rozeznám projevy sociální neobratnosti od přebujelého ega
Stejně jako může být pěkný mizera či manipulátor i člověk skutečně nemocný.
Charakter obecně nekráčí ruku v ruce ani s inteligencí či duší prostou, ani s nemocí či zdravím, ani s bohatstvím či chudobou..."
Ve třídě mého syna (výběrová osmá třída ZŚ) řešili rozsáhlý případ šikany, u kluků se jednalo o toho nejnadanějšího olympionika z mat.olympiád a skupinku věrných, kteří k němu vzhlíželi; a u holek prý byla situace nerozklíčovatelná, protože těch šikanujících byla podstatná část, prý opravdu ambiciózní dračice, měli psychologa, dotazníky, pohovory, přednášky, s holkama nehnuli, prý hrozná atmosféra v té třídě (vyprávěl nešťastný třídní).
MM na SŠ byl ve třídě s rozšířenou výukou pro prvních 15 z přijímaček - dodnes občas vzpomíná, jak se 4 roky holky nebavily o přestávkách o ničem jiném než o prospěchu a škole, často brečely kvůli nepovedené písemce, tomu patnáctému z 15 zatápěli, že jim kazí průměr.
Ve třídě mé dcery, kam 30.11. přestoupila, se nebaví jedničkářky s neprospívajícími dětmi, nyní o tom jedna z nich natočila příspěvek na Youtube, ptala jsem se v autě jedničkářek, co je na tom pravdy - zatím jsem získala dojem, že to je dílem učitelky. Přijde mi, že svou nespokojeností s výkony těch slabších působí na ty prospívající. Ale zatím vím málo. Jenom jsem promluvila s dcerou, ať se probůh do podobných bojkotů nezapojuje, že je to docela hnusný.
Fakt se obávám, že mezi vysokým IQ a nižším EQ může existovat souvislost.