Přidat odpověď
Pohybujeme se v nouzovém stavu, který není jen na to, aby vláda mohla šmelit bez výběrka. Ale především má vláda v NS nařizovací pravomoc, která může omezit základní práva a svobody, včetně práva na podnikání, ... V tom smyslu by mohla například nařídit hejtmanůmm starostům a PČR aby byly provedeny důsledná opatření k zamezení provozu zakázaných provozů, včetně umístění zábran, uzavřených území a pozemků vyznačených páskou a v případě porušování i formou nařízení dodavateli elektrické energie o odpojení přívodu. Tohle vše by bylo v NS možné.
V plném lockdownu samozřejmě musí být zachován omezený prodej potravin, drogerie a léků a paliv stejně jako distribuce a výroba alespoň základních potravin. Musí být zachován provoz výroby dodávek elektřiny, plynu, tepla, vody a odvodu splaškových vod, provoz TV, rozhlasu, IT infrastruktury, novin, bank, zdravotnických zařízení, minimálního režimu nepřerušitelných provozů (vysoké pece, ...), omezené dopravy, omezené státní správy, IZS, ... Ale tohle má (mít) vláda zmapováno v rámci "kritické infrastruktury". Za lidi, kteří nejsou schopní dosáhnout na tyto zdroje (staří, bez dopravy) musí nést zodpovědnost starosta (a využít například požárníky, OP, ...).
Ostatně vzory lockdownu jsme měli jak z Itálie, z Francie, ze Španělska tak z Izraele.
Předchozí