Přidat odpověď
Já jsem měla syna podobný problém, byť tedy nemá AS, je dysortografik a dyslektik. Nicméně ten problém jsme měli - aby jednak pochopil správně zadání a druhá věc aby to dokázal interpretovat. Což byl písemně dost horor v druhé třetí třídě. Plus třeba stres z toho že neví co a jak, tak ty odpovědi v testech byly naprostý nesmysly a zmatky.
Měli jsme s paní učitelkou dohodu, že když když to takto zmatlá, tak ho přezkouší ústně, zda to umí nebo ne. A to dokonce i před tím než jsme měli papíry z PPP. Takže když se chce tak to jde.
Tohle byl vlastně základ co jsem v tom věku požadovala, aby byl zkoušen z toho zda danou věc umí a ne zda to dokáže napsat.
My jsme to tedy měli takto dohodnuté, že to nejdřív zkusí stejně jako ostatní, to proto aby si to "trénoval". Ale pak to prostě indiv.posoudila a případně neznámkovala a dala možnost jiným způsobem.
Takže tohle určitě požadovat můžeš.
Ale je otázka zda u vás to nechtít rovnou, předpokládám že na přetransformování zadání byste ve vašem případě možná měli mít asitentku.
Jo a syn sice asistentku neměl, ale ve třídě jednu měli pro jiného žáka, ale v případě potřeby pomáhala s něčím individuálním i jiným dětem, např. právě s tím zadáním, diktát s asistencí apod.
Předchozí