Přidat odpověď
Zjednodušeně by to tedy mohlo vypadat tak, že člověk se objedná na určitý den a čas do kadeřnického salonu, kde si zapíšou jeho jméno. Po příchodu kadeřník zkontroluje potvrzení o testu a následně příchozího obslouží. Při kontrole si pak například hygienici vezmou jmenný seznam zákazníků za dané období, který následně porovnají s údaji z odběrových center. Výsledkem bude zjištění, zda daný člověk opravdu byl negativně testován v daném termínu.
„Kadeřníci si musí vést takový seznam, který mohou hygieně doložit pro vytrasování. Musí tedy mít informace, aby mohlo být zahájeno epidemiologické šetření. Není tam přesný návod, že musí mít tohle a tohle, musí jen umět ty lidi doložit, aby je mohla hygiena kontaktovat,” doplnila následně po vydání článku Schillerová. Co přesně budou muset kadeřníci po lidech požadovat, ministerstvo nesdělilo. Není ani jasné, kdy se to dozvědí sami kadeřníci.Další kontroly může podle ní provádět Česká obchodní inspekce či živnostenské úřady.
Mezi další kontroly by mohly spadat i ty namátkové, kdy někdo z pověřených orgánu přijde do provozovny a na místě si vyžádá od všech přítomných potvrzení o negativním testu.
Předchozí