Přidat odpověď
👉Co je to evidence zákazníků pro případné epidemiologické šetření?
✍Jedná se o základní údaje pro případné vytrasování oprávněným úřadem, tj. jméno a příjmení zákazníka, kontakt a termín ošetření. Povinnost vést evidenci zákazníků je stanovena v opatření MZ.
👉Jaký typem potvrzení se může prokázat zákazník při vstupu do provozovny?
👉Antigenní nebo PCR test z odběrového místa (může to být např. odběrová laboratoř nebo zdravotní centrum, které má smlouvu s pojišťovnou na proplácení testů, může to být tedy např. i potvrzení lékaře, které provádí testy v továrně), zjednodušeně platí testy, které provedou zdravotníci a může je proplatit pojišťovna. Nestačí potvrzení o samotestu např. ze zaměstnání, pokud ho neprovádí zdravotník. Zákazník se také může prokázat provedeným očkováním (u dvoudávkové vakcíny je požadavek 14 dní po druhé dávce, u jednodávkové vakcíny je požadavek 14 dní po první dávce). Potvrzení o očkování musí být od MZ. Zákazník se také může prokázat potvrzením o prodělání onemocnění Covid 19 (platí 90 dní od prvního pozitivního testu). Potvrzení o protilátkách není uvedeno v možných potvrzeních.
👉Jak je to s GDPR a novým opatřením?
✍Povinnost GDPR není o tom, že nesmíte sbírat osobní údaje, ale je o tom jak s údaji nakládáte. Každý podnikatel musí mít nastavené zásady zpracování osobních údajů a to i za normálních okolností. I za normálních okolností sbíráte osobní údaje zákazníků, v tom se nic nemění. Podle aktuálního opatření jste je povinni poskytnout oprávněným úřadům. (vyjádření Úřadu pro ochranu osobních údajů naleznete na jejich webu)
👉Mám povinnost vyžadovat od zákazníků potvrzení o testu, provedeném očkování nebo prodělaném onemocnění?
✍Nemáte povinnost potvrzení požadovat, ale v případě, že se potvrzením zákazník neprokáže, tak mu nesmíte umožnit přístup do provozovny.
👉Mám povinnost uchovávat potvrzení zákazníka o provedeném testu nebo jiné potvrzení nahrazující test?
✍Ne
Předchozí